keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Hevoset-messut 2016

Moikka! Nyt olis vihdoin tää messupostaus teillä! Matkaseuran oli Aino ja Emilia. Aamulla oli herätys siinä vähän enne 6, sillä juna lähti 6.42. Rautatieasemalle lähdimme noin 20 yli 6 ja rautatieasemalla oltiin n. puolelta. Juna matka menikin sitten syödessä ja rupatellessa kaikkea turhaa. Vaihdoimme junaa lahdessa ja riihimäellä. Vaihdot sujui hyvin vaikka meinattiinkin myöhästyä riihimäen junasta. Sitten loppumatka taas rupateltiin ja kerran eksyttiin ravintolavaunuunkin! Saavuimme vihdoin tampereelle n. 10 eli juna matkaan meni se n. 3 tuntia. Sitten suunnistimme bussi pysäkille jonka ohi hetken päästä ajoi ohi bussi johon meidän piti mennä joten jäimme odottamaan seuraavaa joku tuli n. 20 minuutin päästä. Sitten päästiinkin matkaan kohti messukeskusta. Ensin menimme Ainon kanssa hakemaan blogisti-rintamerkit ja sitten odoteltiin, että muut tulee. Sitten Emilian saavuttua lähdimmekin kiertelemään ympäri expo aluetta.
Mulla ei sinänsä ollut mitään "Pakko saada!" juttuja, mutta alustavalla "ostoslistalla" oli jonkinmoinen siistimpi kisahuopa, uudet hanskat, Kekelle uudet päitset sekä naru, geeliraippa kokosinisenä ja Ricolle kyltti oveen. Kiertelimme aluksi expon läpi ja sieltä bongailin kaikkea ihanaa. Kävimme jossain vaiheessa piipahtamassa A-hallilla katsomassa mitä siellä oli ja siellä näimme rotuesittelyssä shiren ja otimme muutamia kuviakin siitä. Expo alueella nähtiin alpakoita joista tuli otettua muutamia kuvia!

Kierreltyä tarpeeksi menimme katsomaan mitä A-hallin areenalla tapahtui. Siellä juuri alkoi vikellysnäytös jota jäimme katsomaan ja kuvaamaan. Pakko kyllä sanoa, että on se hieno laji! Sen jälkeen areenalle tuli raviponi ja Erikasson. Jos tuo nimi ei sano mitään niin Erikasson on monin kertainen ravikuningas. Oli nekin kyllä suloisia. Samalla kuuli vähän infoa kesän kuninkuusraveista jotka järjestetään Turussa.

Sen jälkeen pyörittiin hetki expo alueella jonka jälkeen järkyttävän nälän saattelemina päädyimme syömään. Ruokana oli jotain kanaa, riisiä, perunoita, jonkin sortin lihaa ja muutamaa eri salaattia. Itse otin kanaa, riisiä ja salaattia. Rouka oli ihan hyvää ja tulipahan käytyä läpi samlla raha tilanne ja ostokset joita ei paljoa ollu kertynyt. Kävimme syönnin jälkeen vielä kirtelemässä expoa. Expo alueella käytiin silittelemässä ihan valtavaa shireä ja pieniä oisko ne ollut falbelloja tai miniatyyri poneja.

Sen jälkeen päätimme mennä seuraamaan mitä A-hallissa tapahtui. Ensin siellä oli issikoita. Siinä kerrottii issikoiden askenlajeista ja askenlaji ratsastuksesta. Ratsukkoina oli Arnella Nyman hevosella Thor, Juha Kontia ja Rödull, Annika Kyrklund Herakleksen kanssa sekä Oona. Oonan sukunimeä tai hevosen nimeä en valitettavasti muista...Sen jälkeen oli ratsastuspilates hyvä istunta. Kyllä siinä oppii kuunnellessa ja katsellessa yllättävän paljon!

Ratsastus pilateksen jälkeen pienen tauon jälkeen areenalle tuli suokkeja! Nää suokki showt oli mun lemppari ohjelma numeroita! Ensimmäisen shown nimi oli "Peto-show"jossa esiintyi R.T. Kajaus ja Laura Leppäkorpi. Sorajouhi ja Sari Lunde'n sekä Savelan Hemuli ja Elina Sjögren. Esityksessä taustamusiikkina oli niinkuin voikin arvata Antti Tuiskun Peto on irti. Alku näytöksessä kun ne suokit vaan käveli ympäriinsä kahdella ratsastajalla oli tollaset hauskat viitat millaset nois parissa kuvassa on. Sitten se hevonen joka hyppäs (ne kaks muuta meni kouluu) hyppäs ihan tosi hyvin nii pieneks. Ja koulupuolen hoiteli Savelan hemuli ja Elina sekä R.T. Kajaus ja Lauri. Esteitä sitten hyppeli Sorajouhi ja Sari.

Peto- shown jälkeen oli toinen suokki show jossa oli kyllä vain kaksi ratsukkoa. Sen esityksen nimi oli "Black or white" ja siinä ratsukkoina tyoimi Trio ja Kati Paananen sekä Ponuveikko ja Anu Dalhberg. Tässä esityksessä koulupuolen hoiti Ponuveikko Anun kanssa ja esteet sitten Trio ja Kati. Trio ja Kati ylittivät esteet ihan leikiten. Ponunveikko ja Anukin menivät oikein hienosti!

Kolmas suokki esitys oli ihan mun omii leppareita nimitäin pirate of the caribbean aiheinen esitys nimeltä " Totti ja Poika vierailla vesillä" jossa esiintyjina oli aika jykevä rakenteiset Pörnä-Poika ja Vihi-Totti ratsaillaan Marja-Tetri Rantanen ja Jasmiina Saarenvalta. Vaikka nuo orit olivatkin aika jykeviä molemmilla oli plakkarissa vaikka mitä eri sijoja niin koulusta kuin esteiltäkin vaikka näytöksessä vain Pörnä-poika ja Marja-Tetri Rantanen hyppelivätkin.

Viimeinen meidän näkemä esitys oli nimeltään "Pieni koko, suuri ego" joka oli mun ehdoton lemppari koko messujen näytöksistä! Esiintyjinä toimi Pimun Vilske ja Laura Jalasto sekä Tussarin Luonto ja Tanja Korhonen. Esteet suoritti tässä esityksessä Pimun Vilske ja Laura Jalasto. Koulun sitten Tussarin Luonto ja Tanja Korhonen. Esityksen aiheena oli selvästi smurffit! Pakko sanoa vielä Pimun Vilskeestä, että on kyllä joku lyötänyt hienon hevosen, sillä hyppäsiköhän se lähemmäs 140cm, joka on yllättävän paljon pikku-suokille!

Sitten olikin aika jo lähteä takaisin kohti rautatie-asemaa ja lappeenrantaa. Käytiin vielä ennen juna matkaa mäkkärissä syömässä. Juna takaisin lähti seitsämän aikaan ja vaihdoimme junaa Tikkurilassa ja loppu matka mentiinkin sitten samalla junalla. Eksyttiin sitten ravintolavaunuun syömään jätskit! LAppeenrannassa oltiinkin vasta reilusti kymmenen jälkeen. Käytiin vielä heittämässä Aino kotiin ja sitten mahdollisimman nopeasti nukkumaan.

Tähän loppuun vielä nopea ostosten esittely!
Eli ostin ihan ekaks Ricolla tollasen kyltin oveen josa lukee "Teoriassa hyvä käytännössä täydellinen..." Hinta: 5e
Sitten ostin Kingslandin kisahuovan. Mallilta se taisi olla este hupa ja koolta poni. Hinta: 20e
Sitten ostettiin Empun ja Hanskan kanssa puoliksi sellainen muutaman kilon ämpäri hepanameja! Hinta: 9e
Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä Roecklin siniset ratsastus hanskat(Tämän kesän erikois väri)! Hinta: 39e